Harry Potter-bok-set-beslutsångest

(För att omslaget spelar roll...) Just nu kikar jag på lite Harry Potter böcker. Jag har läst, och äger, alla på svenska, men bestämt mig för att läsa dem på engelska också! Så nu tänkte jag köpa hela serien, men kan omöjligt bestämma mig för vilken version jag vill ha! Det har ju kommit så många fina omslag. Dessutom vet jag inte om jag bör läsa dem på brittisk engelska (originalspråket) eller amerikansk engelska. 
 
Första boxen jag kikade på var denna: Adult edition. Lite mörkare och vuxnare omslag. Tycker de är otroligt snygga! De är dessutom skrivna på brittisk engelska. 
 
En annan variant är den här. Verkigen superfina omslag, och böckerna har också en matchande baksida. Tillsammans bildar böckerna en bild av Hogwarts när de står tillsammans i bokhyllan. Detta är en amerikansk version. 
 
Tredje alternativet är dessa vita omslag med fina teckningar på. Lite annorlunda men snygga! De här är också på brittisk engelska. 
 
Sen finns såklart de mer klassiska omslagen också. Att det ska vara så svårt att välja!
Vilket omslag gillar du mest?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0