Restaurangen vid slutet av universum av Douglas Adams

Titel: Restaurangen vid slutet av universum
Författare: Douglas Adams
Originaltitel: The Restaurant at the End of the Universe
Serie: Liftarens guide till galaxen (#2)
Förlag: Ponto Pocket
Språk: Svenska
Antal sidor: 212
 
Handling: (Från baksidan)
När alla frågor om rynd, tid, materia och meningen med livet är besvarade, återstår endast en fråga: Var ska vi äta middag? Restaurangen vid slutet av universum erbjuder den ultimata gastronomiska upplevelsen och, för en gångs skull, finns det ingen morgondag att oroa sig för. 
Arthur Dents resa genom rymden forstsätter då han reser till tidens ände i sökandet efter en anstndig måltid och samtidigt råkar förändra framtiden för hela mänsligheten.
 
Mina tankar:
Jag skrattade så att jag grät när jag läste vissa delar. Det kan ha berott lite på att jag var trött men jag tror främsta anledningen är att den här boken är otroligt rolig. Jag läste första boken (Liftarens guide till galaxen) förra året och minns tyvärr inte jättemycket från den, förutom att den var väldigt bra och rolig. När jag nu läste den här var jag lite mer fokuserad och det tror jag man behöver vara om man ska hänga med i allt som händer. Allt är så random och konstigt och roligt! Marvin, den deprimerade roboten, är såklart en av mina favoritkaraktärer. Det här är också en bok jag gärna hämtar citat ur och jag skulle ha haft små post-it för att märka ut dem (Dock har jag satt ett bokmärke på en av mina favoritsidor i boken när Ford och Arthur ska bli utrfårgade av en vakt. Hysteriskt roligt enligt mig!) Jag förstår dock att inte alla förstår sig på boken då man behöver ha en viss humor för att förstå det roliga i allt random. Men om man tycker sånt är roligt, då är det här verkligen en bok jag kan rekomendera!
 
Betyg: ★★★★★
 
Första meningen: Detta har hänt: I begynnelsen skapades universum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0