Bokinköp januari 2014 (väldigt försenat)

Tänkte visa upp de böcker som jag köpte under januari, och nu tycker jag att jag skjutit upp det länge nog. Halva februari har trots allt gått...
Hur som helst. I januari köpte jag hela 10 böcker! Galet mycket för att vara jag. Fast då är 7 av dem böcker jag redan läst men på svenska. 
 
Den femte systern och Det viskande barnet av Mårten Sandén. Det viskade barnet impulsköpte jag på Åhlens då baksidetexten fångade mig (och det vackra omslaget!). Det stod om vättar, troll och lite rödluvaninspirerat och om jättar och talande getter och... Ja. Eftersom en av mina favoritbokserier genom tiderna handlar just om vettar, troll och andra mytologiska varelser (gissa vilken!) kunde jag inte låta bli att plocka upp den. Sedan insåg jag att den ju är del två i en serie (Om än rätt fristående i sig tror jag. Bara lite återkommande karaktärer?), så gick in på Adlibris och köpte den första också! Har faktiskt snart läst ut Den femte syster och det kommer en recension om den sen.
Raven boys av Maggie Stiefvater. I mina försök i att bli bättre på att läsa engelska böcker köpte jag den här på Bokia. Hört en massa gott om den och verkade rätt intressant. Jag har faktiskt börjat läsa den här också och har snart kommit halvvägs. 
 
Harry Potter av J.K. Rowling. Alla böcker på engelska med i den såkallade "Adult Edition" (hade lite svårt att bestämma mig vilket omslag jag ville ha först). Som jag har längtat! Tänkte beställa dem i pocketformat, främst för att det är billigare, men de fanns ju aldrig i lager. Till sist beställde jag dem inbundna istället och är inget jag ångrar! De är så otroligt fina. Planerar att maratonläsa dem till våren/sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0